Nubart is een audiogids die gestreamd wordt op de telefoon van uw bezoeker. De bezoeker hoeft simpelweg de persoonlijke QR-code op de kaart te scannen om de audiotour te openen.
Scan de code hieronder om Nubart te proberen:
1. Geef de bezoeker een kaart
Bezoekers gebruiken de camera van hun smartphone om de QR-code te scannen. Daarnaast zijn er nog twee manieren om de audiotour te bereiken: Ga naar nub.art en gebruik daar de ingebouwde scanner in de webbrowser of voer de code in.
3. Laat unieke content zien
Nubart biedt de mogelijkheid om verschillende soorten content toe te voegen in de gids. Naast audiotracks kunt u ook foto’s, video’s en tekst toevoegen. zo kunt u een verdiepend beeld geven bij de audio. Toon de bezoeker bijvoorbeeld een before/after foto van het schilderij dat pas gerestaureerd is.
2. Bied meerdere talen aan
Het is mogelijk om meerdere talen toe te voegen aan de audiogids. Wij helpen u graag met het vertalen en opnemen van uw script zodat u al uw bezoekers van een audiotour in eigen taal kan voorzien.
4. Ontvang direct feedback
Na de laatste audiotrack vindt de bezoeker een feedback formulier dat ze kunnen invullen. vragen zoals: Rating, Leeftijd, E-mail en meer geven u meer inzicht in uw publiek. Ontvang deze feedback direct op uw mail en vind het overzicht terug in het maandelijkse data rapport.
De QR code is op elke kaart uniek. Eenmaal gescand door een smartphone, hecht de code zich aan die smartphone. Dit maakt het mogelijk om aan elke bezoeker een kaart te verkopen/geven als persoonlijke sleutel tot de audiogids.
Een volledig geproduceerde audiogids
Indien uw museum voor de eerste keer kiest voor de productie van een audiogids, dan moet er het een en ander geregeld en beantwoord worden. Hoe schrijf ik een script? Hoeveel verschillende onderwerpen moeten er aan bod komen? En hoe lang zouden die moeten en mogen zijn? Maar óók: Hoe vind ik een betrouwbare en professionele vertaler naar bijvoorbeeld het Chinees? Of wie kan een professionele voice-over maken voor Japanse bezoekers?
De meeste IT-bedrijven willen u een technische oplossing bieden (apps of iets dergelijks) maar hebben geen concrete oplossing voor content gerelateerde zaken en de bijkomende uitdagingen. Nubart werkt samen met ervaren vertaalexperts met menselijke en kunstzinnige achtergrond op talrijke gebieden. Dus kunnen wij u beide bieden: een innovatieve audio gids technologie én eersteklas contentproductie. Wij werken met u samen bij elke stap die wij in dit proces zetten; vanaf het script tot aan de finale presentatie van de digitale content.
De audiogids zonder audio apparatuur
Het gebruik van traditionele audiogids apparatuur is relatief duur. ledere keer weer moet u de communicatiesystemen opladen en schoonmaken, sommige gaan zelfs kapot en moeten gerepareerd worden. Aan het einde van de rondleiding moeten ze worden ingeleverd. Om er zeker van te zijn dat ze worden geretourneerd vraagt het museum om legitimatie of een financiële borg. Dit is veel rompslomp voor de bezoeker en het achterlaten van persoonlijke documenten vindt men niet altijd prettig.
Nubart-kaarten nemen nauwelijks ruimte in beslag en hebben geen technisch onderhoud nodig. Een ander groot voordeel is dat u de handling, die bij het aanhouden van een voorraad traditionele audiogids systemen hoort, ook niet meer hebt. Bezoekers kunnen de kaart houden en daardoor hebt u veel minder onderhoud en nauwelijks handling.
De Nubart-kaart werkt als een sleutel die direct gecontroleerde toegang geeft tot de meertalige inhoud via de smartphone van de bezoeker. De kaart kan voorzien worden van de huisstijl of een afbeelding die te maken heeft met een tentoongestelde collectie of van het museum. Op die manier maakt u er een leuke en aantrekkelijke souvenir van.
Audiogids zonder app
Musea die afstappen van traditionele audiogids apparatuur neigen naar het inzetten van apps. De ontwikkeling van een app is echter duur en de ontwikkelaars laten meestal de digitale inhoud over aan het museum. Apps moeten minstens twee keer worden ontwikkeld (afzonderlijk voor iPhone en Android), de inhoud ervan kan meestal niet makkelijk worden aangepast en ze vereisen constant onderhoud en dure updates.
Bezoekers vinden het niet prettig om geheugen van hun smartphone te gebruiken voor het installeren van een app die ze waarschijnlijk maar één keer zullen gebruiken. Het gevolg is een zeer lage downloadhoeveelheid én nauwelijks ROI voor het museum. Nubart-kaarten kunnen direct worden geactiveerd vanaf elk type smartphone (iPhone, Android, Windows …), zelfs van oude modellen. En er zijn geen updates vereist! Nubart verbruikt het geheugen van het apparaat niet, omdat de digitale inhoud wordt gestreamd. In specifieke gevallen kunnen we ook een offline oplossing bieden.
Verzamel data over uw bezoekers
Musea weten hoe belangrijk gegevens van hun bezoekers zijn. Maar het is niet gemakkelijk om kwalitatief goede gegevens te verzamelen.
De Nubart-kaart is niet alleen een innovatieve audio gids die een meertalige rondleiding biedt aan uw bezoekers, maar is ook een perfecte (AVG-proof) data verzamelaar. Dit in tegenstelling tot de meeste andere oplossingen; Nubart verzamelt anoniem gegevens van de smartphone van uw bezoeker en zal nooit inbreuk maken op hun privacy.
Als Nubart-klant krijgt u zo vaak u wilt een statisch overzicht van het gebruik van uw audiogidsen. Daarin verschijnen onderstaande gegevens:
- Thuisland van de bezoeker.
- De taal van de bezoeker.
- Aantal bezoekers per dag.
- Bezoekers per tijdsduur van de dag.
- Tijdsduur van het bezoek aan het museum / tentoonstelling.
- Volgorde van de meest beluisterde audio files.
- Type gebruikt apparaat.
Door het analyseren van welke tracks het meest beluisterd zijn waar de belangstelling van uw bezoeker ligt. Met deze wetenschap kan uw museum toekomstige aankopen beter plannen of de begeleidende informatie verder optimaliseren.
Omdat iedere kaart een unieke code heeft kunnen we data voor u analyseren. En zouden wij vraagen kunnen beantwoorden zoals: Hoeveel Franse bezoekers hebben ons in de middag bezocht? Of: Is track 14 meer beluisterd door Japanse of door Chinese bezoekers? (Let wel: deze specifieke klantgerichte data-rapporten behoren niet tot onze gratis rapportages).
Vraag een voorbeeld-rapportage op om te na te gaan welke informatie wij zoal kunnen bieden.
Feedback bezoekers
Onze gratis data rapporten bundelen een grote hoeveelheid aan anonieme informatie over uw bezoekers en hun gedrag. Maar bepaalde belangrijke informatie kan niet automatisch verkregen worden, daarvoor dient u toestemming te vragen aan uw bezoekers. Daarom geven wij aan het eind van de tour de bezoeker een korte lijst met vijf vragen.
Twee standaard vragen zijn:
- Een cijfer tussen 1-5 over de tevredenheid van de tentoonstelling.
- Een tekstveld voor commentaar over de tentoonstelling of over de audiogids.
U zult versteld staan hoe diepgaand het commentaar van bezoekers kan zijn; zelfs getypt op het kleine scherm van hun smartphone. Een door het museum aangestelde medewerker kan in realtime e-mails ontvangen met de bezoekersaantekeningen.
Daarnaast kunnen musea drie andere vragen kiezen uit een lijst met opties, zodat u bijvoorbeeld de volgende gegevens kunt verzamelen zoals: leeftijd, geslacht of zelfs het e-mail-adres mits de bezoeker u deze info wil geven. Dankzij ons unieke code-systeem, kan de bezoeker slechts eenmaal de vragen beantwoorden, zodat de kwaliteit van de informatie wordt gewaarborgd. Niet geheel ingevulde vragen worden ook geregistreerd.
Deze verzamelde gegevens van de vragenlijst behoren tot de standaard-rapportages. Aan de hand van de feedback van de bezoekers kunt u eenvoudig uw audio gids of tentoonstelling verbeteren én optimaliseren.
Lage kosten en een winstgevende audiogids
Nubart audiogidsen worden per kaart verkocht. Hoe groter het aantal kaarten dat u bestelt, hoe meer content en talen er in het pakket zitten. Met ons pakket systeem kan uw museum eenvoudig het benodigde budget berekenen voor een permanente of tijdelijke tentoonstelling. Geen verrassingen! Zelfs kleine musea kunnen zich een Nubart kaart systeem veroorloven.
U beslist zelf of u de kaart wilt weggeven of dat u ze tegen de door u gewenste prijs wilt verkopen; u bepaalt de verkoopprijs. Door ze te verkopen zult u niet alleen uw investering snel terug verdienen (ROI) maar het ook nog winstgevend kunnen maken. Indien geen van onze standaard pakketten aan uw wensen voldoet, schrijf ons dan een e-mail met uw wensen of vragen.
Audio gids 2.0: Bezoekers kunnen altijd en overal uw museum tentoonstellingen (her)beleven
Wij verzorgen een audio rondleiding-systeem voor grote en kleine musea zonder dat u daarvoor speciale apparatuur hoeft aan te schaffen óf een speciale app nodig heeft. Een aantrekkelijk ogende kaart op creditcardformaat, voorzien van een unieke code, geeft de bezoeker toegang tot de rijke content van uw rondleiding. De audiosporen worden rechtstreeks gestreamd naar de smartphone van uw bezoekers. Onze innovatieve audio gidsen zijn goedkoop en zeer winstgevend voor een museum. Zelfs voor tijdelijke exposities. Daarnaast krijgen musea een duidelijk inzicht in het datagebruik van de bezoekers en verzamelt de audiogids feedback.
Experimenteer direct met de ‘The Best Of Amsterdam Nubart tour
Klik op de afbeelding hiernaast om direct te ervaren hoe onze audiogidsen werken.
Gebruik bij voorkeur een smartphone, omdat Nubart in de praktijk voornamelijk via dit type device wordt gebruikt.
Bij Nubart proberen we de gebruiksvriendelijkheid en navigatie van de audiogids continu te verbeteren. Nubart heeft uiteenlopende gebruikers; van jong tot oud. Wij willen ook dat mensen die minder actief zijn in de digitale wereld onze audiogidsen intuïtief kunnen gebruiken, direct vanaf de smartphone. zonder dat ze instructies hoeven te ontvangen.
Alle inhoud (content) van de tour verschijnt op één en dezelfde webpagina; zonder externe links, zonder de noodzaak om teksten te typen én zonder het openen van nieuwe vensters. Zo gebruiksvriendelijk mogelijk.
Onderaan de webpagina vind je het feedbackformulier. Laat ons weten wat je van de tour vindt en of je aanvullingen hebt.
Nubart ontwikkelt een ‘’Covid-proof’’ audiogids die de veiligheid en afstand tussen museumbezoekers borgt na lockdown.
Om musea en andere toeristische attracties te ondersteunen bij het heropenen na de Covid-19 lockdown, heeft het Spaanse bedrijf Nubart een digitale audiogids ontwikkeld die de regelementen omtrent hygiëne en social distancing in acht neemt.
NIEUW! Group Guiding System
Naast de audiotour kunt u ook de kaart ook gebruiken voor een live rondleiding. Dit vereist de extra optie: Group Guiding System. Hiermee kan een gids met eigen account inloggen op de server van Nubart. Eenmaal ingelogt scant de gids de kaarten van de bezoekers (zelfde kaart als voor de audiotour gebruikt wordt) en stelt zo een groep samen. Het Group Guiding system kan ook los aangevraagd worden in pakketen van 500 Nubart branded kaarten.
Nubart – de audiogids voor museums, tentoonstellingen en meer!
Staat uw toepassing hier niet tussen? Geen zorgen! Bel ons even als u interesse heeft, dan maken we een voorstel op maat
Johan Cruijff Arena Tour toegankelijker
voor internationale fans door innovatieve Nubart audio guide
De Johan Cruijff ArenA tour is een populair uitje bij fans uit binnen- en buitenland. Daarom biedt het stadion nu ook een audiotour aan in het Duits, Engels, Frans, Italiaan en Spaans aangezien ruim de helft van de 165.000 jaarlijkse bezoekers buitenlandse toeristen zijn. Axitour Communication Solutions heeft in samenwerking met Nubart de innovatieve audiotour ontwikkeld, gebaseerd op het Bring Your Own Device (BYOD) principe. Via de smartphone ontvangen de fans, in de gewenste taal, de audiotour en daarmee alle informatie die tijdens de ArenA tour ook door de gidsen wordt verstrekt.
Nubart: óók de innovatieve audiogids voor (walking) city tours die bezoekers, de stad op een unieke én gastvrije manier laten beleven via de smartphone: Welkom!
Axitour Communication Solutions – rondleidingsystemen en audio communicatiesystemen
Onze communicatiesystemen
Axitour AT-500
Axitour AT-300
Axitour AXIWI AT-320
Axitour AT-900
Deze bedrijven gingen u voor:
HAK
“We zijn zeer tevreden over het communicatiesysteem, maar vooral zijn wij blij met de contacten met Axitour, met hun klantvriendelijkheid, het meedenken in oplossingen en hun servicegerichtheid.” – Corrine den Dekker, HAK
Kröller-Müller Museum
“Wij zijn erg tevreden over de fluistersets, ze hebben een goed bereik en zijn zeer gebruiksvriendelijk.” – Angeline Bremer, Kröller-Müller Museum
Pepsico Groep
Verkoop en verhuur communicatiesystemen
Verkoop
Verhuur
De voordelen van Axitour
- Verkoop én verhuur
- Advies van specialisten
- Voor grote én kleine events
- Voor 14:00 besteld, morgen in huis
- Altijd bereikbaar
- Diverse en veilige betaalmogelijkheden
- De koffie staat klaar in onze showroom
- Klantenservice!
Klantenservice
Heeft u een vraag? Wij zijn er graag voor u.
Direct een antwoord? Bel ons tussen 8:15 en 17:15 via: +31 (0)180 – 691 400.
Mobiel: 06 14 16 45 02 (buiten kantoortijden)
Mail ons: info@axitour.eu en we zullen uw vraag z.s.m. beantwoorden.