Nubart: de innovatieve audiogids voor (walking) city tours die bezoekers, de stad op een unieke én gastvrije manier laten beleven via de smartphone: Welkom! #citymarketing3.0

Geen aanschaf, onderhoud en voorraad van audio-apparatuur. Ook geen apps én nog meer impact en beleving tijdens city tours bij de bezoekers. Met de verzamelde data en feedback kunnen steden, gemeentes of bijvoorbeeld hotels eenvoudig de audiogids voor de city tour verbeteren én optimaliseren. Dit alles tegen relatief lage kosten: een winstgevende audio gids!

DEMO Nubart audiogids City Tour

(klik hieronder om direct naar de tour te gaan)

Experimenteer direct met de ‘The Best Of Amsterdam’ Nubart tour

Klik op de afbeelding hiernaast om direct te ervaren hoe onze audiogidsen werken.

Gebruik bij voorkeur een smartphone, omdat Nubart kaart in de praktijk voornamelijk via dit type device wordt gebruikt.

Bij Nubart proberen we de gebruiksvriendelijkheid en navigatie van de audiogids continu te verbeteren. Nubart heeft uiteenlopende gebruikers; van jong tot oud. Wij willen ook dat mensen die minder actief zijn in de digitale wereld onze audiogidsen intuïtief kunnen gebruiken, direct vanaf de smartphone, zonder dat ze instructies hoeven te ontvangen.

Alle inhoud (content) van de tour verschijnt op één en dezelfde webpagina; zonder externe links, zonder de noodzaak om teksten te typen én zonder het openen van nieuwe vensters; zo gebruiksvriendelijk mogelijk.

Onderaan de webpagina vind je het feedbackformulier. Laat ons weten wat je van de tour vindt en of je aanvullingen hebt.

Met de Nubart-kaart ontdekken en beleven bezoekers iedere stad op een gastvrije en unieke manier direct vanaf de smartphone

De bezoekers en toeristen van een stad wil je de stad op een unieke manier laten beleven. Dat kan nu met de Nubart-kaart direct vanaf de smartphone! De digitale audiogids zet voor verschillende type city tours snel en gemakkelijk een digitale tour uit; of de bezoekers deze nu wandelend, fietsend, per auto en/of trein willen beleven. De Nubart-kaart wijst ze snel en gemakkelijk naar de hotspots die jij hebt geselecteerd. Of wijs je ze juist naar de mooiste onontdekte plekjes van jouw stad? Ook voor het sturen van stadsbezoekers en verkeersstromen biedt de Nubart-kaart uitkomst.

Geolocatie getriggerde rondleiding

Onze audio gidsen kunnen zowel kaarten alsook de exacte locatie van bezienswaardigheden geven. De geolocatie getriggerde audio tracks lichten rood op en verschijnen automatisch boven in het scherm zodra u het tentoongestelde of de locatie nadert. Bij een Android toestel wordt dit aangeven door een lichte vibratie. Op deze manier, weten de bezoekers welke audio track ze als volgende gaan horen. Of men ze wel of niet wil beluisteren is aan de gebruiker; de tracks spelen niet automatisch af, zodat de regie altijd altijd bij de bezoeker blijft. Onze geolocatie werkt ook in de Offline modus!

Data-driven citymarketing beleid

Citymarketing organisaties worden steeds meer gedreven door data. Zij weten hoe belangrijk het is om waardevolle data van de bezoekers te verkrijgen. Maar het is niet gemakkelijk om goede kwalitatieve gegevens van de bezoekers te verzamelen.

 

Dataverzameling met de City KeyCard

De Nubart-kaart is niet alleen een innovatieve audiogids die een meertalige rondleiding en city tour biedt aan bezoekers, maar is ook een perfecte dataverzamelaar. Dit in tegenstelling tot de meeste andere oplossingen. De kaart verzamelt anoniem gegevens van de smartphone van de bezoeker en zal nooit inbreuk maken op hun privacy. De informatie die wordt verzameld is geheel AVG-proof.

Door het gebruik van serienummers op de Nubart-kaart kan de data gesegmenteerd worden op het niveau van:

  • Persoon
  • Doelgroep
  • Specifiek distributiepunt

Met de Nubart-kaart kunnen wij relevante data verzamelen over:

Gebruiker
  • Land van herkomst van de bezoekers.

 

  • Moedertaal van de bezoekers.

 

  • Gebruikte smart device.
Gedrag
  • Tijdsduur dat bezoekers de audioguide gebruiken.

 

  • Specificatie van de meest beluisterde tracks.
Tour
  • Aantal bezoekers per dag.

 

  • Aantal bezoekers per tijdstip.

Data analyse & rapportage

Door het analyseren van welke content het meest gebruikt is, weten we waar de belangstelling van de bezoeker ligt. Met deze wetenschap kan de citymarketing organisatie toekomstige bezoeken nog aantrekkelijker maken. Anderzijds kan de aangeboden content ook verder geoptimaliseerd worden.

Omdat iedere kaart een unieke code heeft kunnen we data voor u analyseren. En zouden wij vragen kunnen beantwoorden zoals: Hoeveel Franse bezoekers heeft onze stad in de middag bezocht? Of: Is track 14 meer beluisterd door Japanse of door Chinese bezoekers? (Let wel: deze specifieke klantgerichte data-rapporten behoren niet tot onze gratis rapportages). Hieronder meer over de datarapportages.

Datarapport

Tevens ontvang je van ons een datarapportage met allerlei relevante data. In deze rapportages krijgt u een overzicht van de eerder genoemde relevante data: Land van herkomst en moedertaal van de bezoekers, gebruikte smart device, tijdsduur dat bezoekers de audioguide gebruiken, specificatie van de meest beluisterde tracks, aantal bezoekers per dag, aantal bezoekers per tijdstip.

Dataverzameling Partners Citymarketing organisaties

Citymarketing organisaties kunnen de Nubart-kaart ook aanbieden aan hun partners. De partner heeft hiermee een middel om de gasten/bezoekers op een gastvrije manier te ontvangen en de stad te laten ontdekken. De kaarten kunnen per partner worden voorzien van serienummers. Hierdoor wordt voor de partner geregistreerd hoe de kaarten worden gebruikt. Hierdoor verkrijgt de partner waardevolle informatie (data) over zijn gasten.

Met de dataverzameling op partnerniveau kunnen partners zien welke Point of Interests (POI) worden bezocht door hun gasten/bezoekers. Hiermee hebben zij inzicht in waar de bezoekers graag komen en waar mogelijk niet. Deze informatie, die in het datarapport wordt aangeboden, biedt de partner de mogelijkheid om het verblijf voor toekomstige gasten/bezoekers nóg aangenamer te maken. Dit kan hij doen door de webbased app verder aan te passen én te optimaliseren op basis van de inzichten (behoeftes) uit het datarapport.

Dataverzameling – tickets partner

Als CM-organisatie wil je het bezoek aan de partners via de webbased app stimuleren. Hier kan de gebruiker van de kaart per POI informatie vinden zoals: Algemene beschrijving van de POI, voor welke doelgroep, welke leeftijd, welke thema, etc..

Ook kun je het bezoek stimuleren over de prijs van bijvoorbeeld tickets. Indien gewenst kunnen we vanuit de webbased app ook in kaart brengen hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in tickets. Indien gewenst kunnen we vanuit de app redirecten naar de ticketomgeving van de partner.

Data driven citymarketing beleid

Na het implementeren van de Nubart-kaart kan er op basis van de verkregen datarapportages aangestuurd worden op het optimaliseren en verbeteren van de rondleidingen en de tour zelf én daarmee in het ontdekken en het beleven van de stad.

Wat is de Nubart-kaart precies?

Wij verzorgen een audio rondleiding-systeem voor diverse city tours zonder dat je daarvoor speciale audio apparatuur hoeft aan te schaffen óf een speciale app nodig hebt. Een aantrekkelijk ogende kaart op creditcardformaat, voorzien van een unieke code, geeft de bezoeker toegang tot de rijke content van de city tour. De audiosporen worden rechtstreeks gestreamd naar de smartphone van de bezoekers. Onze innovatieve audio gidsen zijn goedkoop en kunnen winstgevend zijn, zelfs voor tijdelijke city tours. Daarnaast krijgt de uitgever van de kaart een duidelijk inzicht in het datagebruik van de bezoekers en feedback.

Nubart: Hoe werkt het?

(bekijk de video hierboven voor een volledige uitleg)

  1. Bezoekers kopen / ontvangen een Nubart-kaart. Indien nodig kunnen zij ook oortelefoons aanschaffen.
  2. Bezoekers scannen de QR-code. 
  3. Kies uw taal van de audio.
  4. Klik de audiotrack aan die je wil beluisteren.
  5. En luister!

Gebruikstoepassingen Nubart

Gemeente / stadsbestuur – Laat de hoogtepunten van de stad zien én laat de bezoeker de stad op een vernieuwende en gastvrije  manier ontdekken. Vanuit city marketing perspectief biedt de Nubart-kaart gemeentes en besturen de mogelijkheid om de stad echt op de kaart te zetten. Een ander bijkomend probleem van steden is dat deze steeds vaker vollopen en stromen van bezoekers en verkeer niet meer in de hand hebben. Met de Nubart-kaart hebben stadsbesturen en gemeentes een middel in handen om grip op de mobiliteit te krijgen.

Hotels – De Nubart-kaart geeft de hotelgast bij aankomst een gastvrij welkom. Het hotel kan de gast op een unieke manier kennis laten maken met de omgeving van hotel. In de Nubart-kaart kunnen zij city tours aanbieden, maar ook wijzen op horecagelegenheden en andere Points of Interest.

City Marketing Bureau – Met de Nubart-kaart heeft een city marketing bureau een tool in handen waarmee zij de stadsbezoekers op een veilige én gastvrije manier kennis kunnen laten maken met de stad. In de kaart kunnen city tours, horecagelegenheden, shoppingroutes, sightseeings en nog veel meer aangeboden worden om de stad onder de aandacht te brengen.

Vakantiepark & Camping – Bij aankomst op het vakantiepark of camping ontvangt de gast de Nubart-kaart. Op de kaart staan de ‘mooie’ stadjes, de favoriete horecagelegenheden, sightseeings, lokale markten, de supermarketen en nog meer Points of Interest die voor de vakantieganger handig kunnen zijn.

Cruiseschepen – Met een cruiseschip worden verschillende locaties en steden aangedaan. Het is de kunst voor de organisatie om de toeristen op een zo efficiënt mogelijke manier zoveel mogelijk van de een stad te laten zien. Met de Nubart-kaart ontdekken de gasten op een snelle en gastvrije manier de mooiste en leukste plekken van de locaties die met het cruiseschip worden aangedaan.

Stadsmobiliteit – Steeds vaker lezen we dat grote toeristische steden vol lopen met bezoekers en toeristen. Dat zorgt voor een minder goede mobiliteit binnen de stad. Dat kan er vervolgens voor zorgen dat een stad letterlijk en figuurlijk vastloopt. De Nubart-kaart is ook een oplossing als het gaat om het oplossen van mobiliteitsvraagstukken.

Beursorganisatie / congressen – Heb je (inter)nationale gasten tijdens een event en wil je ze een gastvrij welkom bezorgen? Dan geef je ze de Nubart-kaart. Hierop vinden zij city tours, OV-plekken, het beurs-/congresgebouw, HORECA-gelegenheden en nog veel meer.

Beursexposant – Een beursexposant kan de kaart inzetten als visitekaart en/of digitale brochure; wat tevens een zeer duurzame oplossing is (geen papieren folders) voor het communiceren van de activiteiten en het productaanbod van een organisatie.    

Overige gebruikstoepassingen

Themparken, Openlucht Musea, Stadsmobiliteit, Dierentuin.

Eigenschappen van de Nubart audiogids

Volledig geproduceerd

Na het ontvangen van de scripts regelen wij de vertalingen en voice overs. Het meeste van de contentproductie, sponsoren wij.

Data bezoekers

Waardevolle data over bezoekers: Uit welk land komt hij/zij, welke tracks hebben de voorkeur, hoe lang zijn zij op bezoek geweest etc..

Geen audio-apparatuur

Bezoekers gebruiken hun eigen smartphone (BYOD). Geen vieze audio communicatiesystemen om te verzamelen, op te slaan, schoon te maken, te verzamelen en laden.

Feedback bezoekers

Vraag bezoekers wat zij aantrekkelijk vinden aan je city tour, museum of expositie. Met deze informatie kun je de expositie en de audio gids optimaliseren.

Geen App

Bezoekers van een city tour of museum willen geen app downloaden. Nubart is een gestreamde digitale audiogids, maar geen app.

Lage kosten

De kosten vooraf zijn relatief laag, dus je kunt de Nubart-kaart gratis aanbieden of met winst verkopen; een snelle return on investment (ROI).

Een volledig geproduceerde audiogids

Indien een museum voor de eerste keer kiest voor de productie van een audiogids, dan moet er het een en ander geregeld en beantwoord worden. Hoe schrijf ik een script? Hoeveel verschillende onderwerpen moeten er aan bod komen? En hoe lang zouden die moeten en mogen zijn? Maar óók: Hoe vind ik een betrouwbare en professionele vertaler naar bijvoorbeeld het Chinees? Of wie kan een professionele voice-over maken voor Japanse bezoekers?

De meeste IT-bedrijven willen een technische oplossing aanbieden (apps of iets dergelijks) maar hebben geen concrete oplossing voor content gerelateerde zaken en de bijkomende uitdagingen. De Nubart-kaart werkt samen met ervaren vertaalexperts met menselijke en kunstzinnige achtergrond op talrijke gebieden. Dus kunnen wij beiden bieden: een innovatieve audio gids technologie én eersteklas contentproductie. Wij werken met je samen bij elke stap die wij in dit proces zetten; vanaf het script tot aan de finale presentatie van de digitale content.

En het mooiste van dit alles is: Dit alles zit in onze pakketprijs!

De audio gids zonder audio apparatuur

Het gebruik van traditionele audio gids apparatuur is relatief duur. ledere keer weer moet je de communicatiesystemen opladen en schoonmaken, sommige gaan zelfs kapot en moeten gerepareerd worden. Aan het einde van de rondleiding moeten ze worden ingeleverd. Om er zeker van te zijn dat ze worden geretourneerd vraagt het museum om legitimatie of een financiële borg. Dit is veel rompslomp voor de bezoeker en het achterlaten van persoonlijke documenten vindt men niet altijd prettig.

Nubart-kaarten nemen nauwelijks ruimte in beslag en hebben geen technisch onderhoud nodig. Een ander groot voordeel is dat je de handling, die bij het aanhouden van een voorraad traditionele audiogids systemen hoort, ook niet meer hebt. Bezoekers kunnen de kaart houden en daardoor heb je veel minder onderhoud en nauwelijks handling.

De Nubart-kaart werkt als een sleutel die direct gecontroleerde toegang geeft tot de meertalige inhoud via de smartphone van de bezoeker. De kaart kan voorzien worden van de huisstijl of een afbeelding die te maken heeft met een tentoongestelde collectie of van het museum. Op die manier maak je er een leuke en aantrekkelijke souvenir van.

Audio gidsen zonder app

Musea die afstappen van traditionele audio gids apparatuur neigen naar het inzetten van apps. De ontwikkeling van een app is echter duur en de ontwikkelaars laten meestal de digitale inhoud over aan het museum. Apps moeten minstens twee keer worden ontwikkeld (afzonderlijk voor iPhone en Android), de inhoud ervan kan meestal niet makkelijk worden aangepast en ze vereisen constant onderhoud en dure updates.

Bezoekers vinden het niet prettig om geheugen van hun smartphone te gebruiken voor het installeren van een app die ze waarschijnlijk maar één keer zullen gebruiken. Het gevolg is een zeer lage downloadhoeveelheid én nauwelijks ROI voor het museum. Nubart-kaart kunnen direct worden geactiveerd vanaf elk type smartphone (iPhone, Android, Windows …), zelfs van oude modellen. En er zijn geen updates vereist! De Nubart-kaart verbruikt het geheugen van het apparaat niet, omdat de digitale inhoud wordt gestreamd. In specifieke gevallen kunnen we ook een offline oplossing bieden.

Feedback bezoekers

Onze gratis datarapporten bundelen een grote hoeveelheid aan anonieme informatie over de bezoekers en hun gedrag. Maar bepaalde belangrijke informatie kan niet automatisch verkregen worden, daarvoor dien je toestemming te vragen aan de bezoekers. Daarom geven wij aan het eind van de tour de bezoeker een korte lijst met vijf vragen.

Twee standaard vragen zijn:

  • Een cijfer tussen 1-5 over de tevredenheid van de tentoonstelling.
  • Een tekstveld voor commentaar over de tentoonstelling of over de audio gids.

Je zult versteld staan hoe diepgaand het commentaar van bezoekers kan zijn; zelfs getypt op het kleine scherm van hun smartphone. Een door het museum aangestelde medewerker kan in realtime e-mails ontvangen met de bezoekersaantekeningen.

Daarnaast kunnen musea drie andere vragen kiezen uit een lijst met opties, zodat u bijvoorbeeld de volgende gegevens kunt verzamelen zoals: leeftijd, geslacht of zelfs het e-mail-adres mits de bezoeker deze informatie wil geven. Dankzij ons unieke code-systeem, kan de bezoeker slechts eenmaal de vragen beantwoorden, zodat de kwaliteit van de informatie wordt gewaarborgd. Niet geheel ingevulde vragen worden ook geregistreerd.

Deze verzamelde gegevens van de vragenlijst behoren tot de standaard-rapportages. Aan de hand van de feedback van de bezoekers kun je eenvoudig de audio gids of tentoonstelling verbeteren én optimaliseren.

Lage kosten en een winstgevende audiogids

De Nubart audiogidsen worden per kaart verkocht. Hoe groter het aantal kaarten dat je bestelt, hoe meer content en talen er in het pakket zitten. Met ons pakketsysteem kan een museum eenvoudig het benodigde budget berekenen voor een permanente of tijdelijke tentoonstelling. Geen verrassingen! Zelfs kleine musea kunnen zich een Nubart-kaart veroorloven.

Je beslist zelf of je de kaart wil weggeven of dat je ze tegen de door jouw gewenste prijs wil verkopen; het museum bepaalt de verkoopprijs. Door ze te verkopen zul je niet alleen de investering snel terug verdienen (ROI) maar het ook nog winstgevend kunnen maken. Indien geen van onze standaard pakketten aan de wensen voldoet, schrijf ons dan een e-mail met de specifieke wens of vraag.

Prijzen Nubart 2019

 

Hoe hoger de minimumorder, hoe meer contentproductie we sponsoren!

Sample kaarten

GRATIS

Informatie Folder

  • Sample kaarten (monsters) van reeds uitgevoerde projecten
  • Uitgebreide brochure met uitleg

Uitstekend om Nubart te leren kennen

Mini Pakket

 

€6.000,-

 

6.000 kaarten

 

Gepersonaliseerd en biologisch afbreekbaar

 

In 2019 aanvullend in dit pakket:

 

Vertaling naar 1 taal én voice overs in 2 talen tot 3500 woorden (circa 10-15 tracks).

 

Geschikt voor tentoonstellingen

Middelgroot pakket

 

€10.000,-

 

10.000 kaarten

 

Gepersonaliseerd en biologisch afbreekbaar

 

In 2019 aanvullend in dit pakket:

 

Vertaling naar 3 talen én voice overs in 4 talen tot 7500 woorden (circa 25-30 tracks)

 

Geschikt voor kleine musea

Het collectie pakket

€25.000,-

26.000 kaarten

Gepersonaliseerd en biologisch afbreekbaar

In 2019 aanvullend in dit pakket:

Volledig script schrijven

Vertaling naar 5 talen én voice overs in 6 talen tot 15.000 woorden (circa 50-60 tracks)

Geschikt voor permanente exposities

Inbegrepen alle pakketten:

  • Volledig geproduceerde audiogidsen
  • Installatie van de digitale audiogids
  • Rapportage vele gebruikersdata
  • Gebruik in offline modus; wifi of data niet vereist (optioneel)
  • Feedback in realtime (via e-mail)
  • Aangepaste vragen voor feedback van bezoekers
  • Configuratie van tweet-sjablonen in elke taal
  • Integratie van digitale inhoud (video’s, afbeeldingen, PDF’s) aangeleverd door de klant
  • 5 jaar hosting van content (gratis verlenging mogelijk)
  • Ontwerp van kaarten (optioneel)

Minimale nabestelling van 1.000 eenheden: € 1,000.

Genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
Als geen van deze pakketten voldoet aan uw behoeften of als u een digitale oplossing (zonder kaarten) wilt, vraag dan een offerte aan..

Axitour Communication Systems – rondleidingsystemen en audio communicatiesystemen

axitour-communication-systems-communicatie-systemen-city-tours-stadsrondleiding
axitour-communication-systems-communicatie-systemen-simultaan-vertalen
axitour-communication-systems-communicatie-systemen-rondleidingen

Onze communicatiesystemen

Axitour AT-500

axitour-at-500-simplex-communicatie-systeem

Axitour AT-300

axitour-at-300-simplex-communicatie-systeem

Axitour AXIWI AT-320

axitour-axiwi-at-320-duplex-communicatie-systeem

Axitour AT-900

axitour-at-900-audio-communicatie-systeem

Deze bedrijven gingen u voor:

HAK is een groot bedrijf in de voedingsindustrie dat al zo’n 15 jaar rondleidingen geeft door zijn fabriek. Zij maken sinds kort gebruik van het AT-300 Axitour communicatiesysteem. Zij gebruiken het systeem om de groep toe te spreken die rond geleid word. Door het systeem kan HAK efficiënter haar rondleidingen verzorgen.

“We zijn zeer tevreden over het communicatiesysteem, maar vooral zijn wij blij met de contacten met Axitour, met hun klantvriendelijkheid, het meedenken in oplossingen en hun servicegerichtheid.” – Corrine den Dekker, HAK

Het Kröller-Müller museum in Otterloo heeft tijdens de tentoonstelling ‘De Vroege van Gogh’ gebruik gemaakt van het Axitour AT 300 systeem. Deze fluisterset zorgt ervoor dat iedereen de informatie goed kan horen en de rondleid(st)er niet zijn of haar stem hoeft te verheffen.

“Wij zijn erg tevreden over de fluistersets, ze hebben een goed bereik en zijn zeer gebruiksvriendelijk.” – Angeline Bremer, Kröller-Müller Museum

Sinds september 2017 gebruikt de productievestiging Zeebrugge gebruik van het AXIWI duplex communicatiesysteem. Zij gebruiken dit systeem voor interne rondleidingen die ondersteuning bieden aan hun eigen cursussen en opleidingen. Zij hebben gekozen voor het duplex AXIWI systeem omdat je met meerdere mensen tegelijk kan praten. Dit is erg handig omdat je op deze manier vragen kan stellen en behandelen tijdens de tour.

“Alles werd perfect geleverd. Wij willen Axitour bedanken voor de deskundige uitleg en hulp bij levering. Wij kunnen dit communicatiesysteem alleen maar aanbevelen.” – Dirk Frank, Pepsico Groep

Verkoop en verhuur communicatiesystemen

Verkoop

 

Verhuur

 

 De voordelen van Axitour

  • Verkoop én verhuur
  • Advies van specialisten
  • Voor grote én kleine events
  • Voor 14:00 besteld, morgen in huis
  • Altijd bereikbaar
  • Diverse en veilige betaalmogelijkheden
  • De koffie staat klaar in onze showroom
  • De klantenservice helpt u graag!

Klantenservice

Heeft u een vraag? Wij zijn er graag voor u.

Direct een antwoord? Bel ons tussen 8:15 en 17:15 via: +31 (0)180 – 691 400.

Mobiel: 06 14 16 45 02 (buiten kantoortijden)

Mail ons: info@axitour.eu en we zullen uw vraag z.s.m. beantwoorden.

axitour-klantenservice