Nubart – de audiogids voor museums, tentoonstellingen en galleries

Audio gids 2.0: Bezoekers kunnen altijd en overal uw museum tentoonstellingen (her)beleven

Wij verzorgen een audio rondleiding-systeem voor grote en kleine musea zonder dat u daarvoor speciale apparatuur hoeft aan te schaffen óf een speciale app nodig heeft. Een aantrekkelijk ogende kaart op creditcardformaat, voorzien van een unieke code, geeft de bezoeker toegang tot de rijke content van uw rondleiding. De audiosporen worden rechtstreeks gestreamd naar de smartphone van uw bezoekers. Onze innovatieve audio gidsen zijn goedkoop en zeer winstgevend voor een museum. Zelfs voor tijdelijke exposities. Daarnaast krijgen musea een duidelijk inzicht in het datagebruik van de bezoekers en feedback.

Probeer Nubart nu! Klik op de telefoon hiernaast om een digitale versie van de audiogids te bekijken:

Test hier de gratis audiogids!

Nubart: hoe werkt het?

 

  1. Bezoekers kopen / ontvangen een Nubart kaart.
  2. Indien nodig kunnen zij ook oortelefoons aanschaffen.
  3. Bezoekers scannen de QR-code met hun smartphone
  4. De bezoekers scant zij of haar taal
  5. Klikken de audiotrack aan ze willen beluisteren.
  6. En genieten van unieke content!

Eigenschappen van de Nubart audiogids

Volledig geproduceerd

U geeft ons het script en wij regelen de vertalingen en voice overs. Bij de afname van een x aantal kaarten sponsoren wij de content.

Data bezoekers

Waardevolle data over bezoekers: Uit welk land komt hij/zij, welke tracks hebben de voorkeur, hoe lang zijn zij op bezoek geweest etc..

Geen audio-apparatuur

Bezoekers gebruiken hun eigen smartphone (BYOD). Geen vieze audio communicatiesystemen om te verzamelen, op te slaan, schoon te maken, te verzamelen en laden.

Feedback bezoekers

Vraag bezoekers wat zij aantrekkelijk vinden aan uw museum of expositie. Met deze informatie kunt u de expositie en de audio gids optimaliseren.

Geen App

Bezoekers van een museum willen geen app downloaden. Nubart is daarom een gestreamde digitale audiogids, geen app.

Lage kosten

De kosten vooraf zijn relatief laag, dus je kunt de Nubart-kaart gratis aanbieden of met winst verkopen; een snelle return on investment (ROI).

Een volledig geproduceerde audio gids

Indien uw museum voor de eerste keer kiest voor de productie van een audio gids, dan moet er het een en ander geregeld en beantwoord worden. Hoe schrijf ik een script? Hoeveel verschillende onderwerpen moeten er aan bod komen? En hoe lang zouden die moeten en mogen zijn? Maar óók: Hoe vind ik een betrouwbare en professionele vertaler naar bijvoorbeeld het Chinees? Of wie kan een professionele voice-over maken voor Japanse bezoekers?

De meeste IT-bedrijven willen u een technische oplossing bieden (apps of iets dergelijks) maar hebben geen concrete oplossing voor content gerelateerde zaken en de bijkomende uitdagingen. Nubart werkt samen met ervaren vertaalexperts met menselijke en kunstzinnige achtergrond op talrijke gebieden. Dus kunnen wij u beide bieden: een innovatieve audio gids technologie én eersteklas contentproductie. Wij werken met u samen bij elke stap die wij in dit proces zetten; vanaf het script tot aan de finale presentatie van de digitale content.

De audio gids zonder audio apparatuur

Het gebruik van traditionele audio gids apparatuur is relatief duur. ledere keer weer moet u de communicatiesystemen opladen en schoonmaken, sommige gaan zelfs kapot en moeten gerepareerd worden. Aan het einde van de rondleiding moeten ze worden ingeleverd. Om er zeker van te zijn dat ze worden geretourneerd vraagt het museum om legitimatie of een financiële borg. Dit is veel rompslomp voor de bezoeker en het achterlaten van persoonlijke documenten vindt men niet altijd prettig.

Nubart-kaarten nemen nauwelijks ruimte in beslag en hebben geen technisch onderhoud nodig. Een ander groot voordeel is dat u de handling, die bij het aanhouden van een voorraad traditionele audio gids systemen hoort, ook niet meer hebt. Bezoekers kunnen de kaart houden en daardoor hebt u veel minder onderhoud en nauwelijks handling.

De Nubart-kaart werkt als een sleutel die direct gecontroleerde toegang geeft tot de meertalige inhoud via de smartphone van de bezoeker. De kaart kan voorzien worden van de huisstijl of een afbeelding die te maken heeft met een tentoongestelde collectie of van het museum. Op die manier maakt u er een leuke en aantrekkelijke souvenir van.

Audio gidsen zonder app

Musea die afstappen van traditionele audio gids apparatuur neigen naar het inzetten van apps. De ontwikkeling van een app is echter duur en de ontwikkelaars laten meestal de digitale inhoud over aan het museum. Apps moeten minstens twee keer worden ontwikkeld (afzonderlijk voor iPhone en Android), de inhoud ervan kan meestal niet makkelijk worden aangepast en ze vereisen constant onderhoud en dure updates.

Bezoekers vinden het niet prettig om geheugen van hun smartphone te gebruiken voor het installeren van een app die ze waarschijnlijk maar één keer zullen gebruiken. Het gevolg is een zeer lage downloadhoeveelheid én nauwelijks ROI voor het museum. Nubart-kaarten kunnen direct worden geactiveerd vanaf elk type smartphone (iPhone, Android, Windows …), zelfs van oude modellen. En er zijn geen updates vereist! Nubart verbruikt het geheugen van het apparaat niet, omdat de digitale inhoud wordt gestreamd. In specifieke gevallen kunnen we ook een offline oplossing bieden.

Data bezoekers

Musea weten hoe belangrijk gegevens van hun bezoekers zijn. Maar het is niet gemakkelijk om kwalitatief goede gegevens te verzamelen.

De Nubart-kaart is niet alleen een innovatieve audio gids die een meertalige rondleiding biedt aan uw bezoekers, maar is ook een perfecte data verzamelaar. Dit in tegenstelling tot de meeste andere oplossingen; Nubart verzamelt anoniem gegevens van de smartphone van uw bezoeker en zal nooit inbreuk maken op hun privacy.

Als Nubart-klant krijgt u zo vaak u wilt een statisch overzicht van het gebruik van uw audio gidsen. Daarin verschijnen onderstaande gegevens:

  • Thuisland van de bezoeker.
  • De taal van de bezoeker.
  • Aantal bezoekers per dag.
  • Bezoekers per tijdsduur van de dag.
  • Tijdsduur van het bezoek aan het museum / tentoonstelling.
  • Volgorde van de meest beluisterde audio files.
  • Type gebruikt apparaat.

Door het analyseren van welke tracks het meest beluisterd zijn waar de belangstelling van uw bezoeker ligt. Met deze wetenschap kan uw museum toekomstige aankopen beter plannen of de begeleidende informatie verder optimaliseren.

Omdat iedere kaart een unieke code heeft kunnen we data voor u analyseren. En zouden wij vraagen kunnen beantwoorden zoals: Hoeveel Franse bezoekers hebben ons in de middag bezocht? Of: Is track 14 meer beluisterd door Japanse of door Chinese bezoekers? (Let wel: deze specifieke klantgerichte data-rapporten behoren niet tot onze gratis rapportages).

Vraag een voorbeeld-rapportage op om te na te gaan welke informatie wij zoal kunnen bieden.

Feedback bezoekers

 

Onze gratis data rapporten bundelen een grote hoeveelheid aan anonieme informatie over uw bezoekers en hun gedrag. Maar bepaalde belangrijke informatie kan niet automatisch verkregen worden, daarvoor dient u toestemming te vragen aan uw bezoekers. Daarom geven wij aan het eind van de tour de bezoeker een korte lijst met vijf vragen.

Twee standaard vragen zijn:

  • Een cijfer tussen 1-5 over de tevredenheid van de tentoonstelling.
  • Een tekstveld voor commentaar over de tentoonstelling of over de audio gids.

U zult versteld staan hoe diepgaand het commentaar van bezoekers kan zijn; zelfs getypt op het kleine scherm van hun smartphone. Een door het museum aangestelde medewerker kan in realtime e-mails ontvangen met de bezoekersaantekeningen.

Daarnaast kunnen musea drie andere vragen kiezen uit een lijst met opties, zodat u bijvoorbeeld de volgende gegevens kunt verzamelen zoals: leeftijd, geslacht of zelfs het e-mail-adres mits de bezoeker u deze info wil geven. Dankzij ons unieke code-systeem, kan de bezoeker slechts eenmaal de vragen beantwoorden, zodat de kwaliteit van de informatie wordt gewaarborgd. Niet geheel ingevulde vragen worden ook geregistreerd.

Deze verzamelde gegevens van de vragenlijst behoren tot de standaard-rapportages. Aan de hand van de feedback van de bezoekers kunt u eenvoudig uw audio gids of tentoonstelling verbeteren én optimaliseren.

Lage kosten en een winstgevende audiogids

 

Nubart audio gidsen worden per kaart verkocht. Hoe groter het aantal kaarten dat u bestelt, hoe meer content en talen er in het pakket zitten. Met ons pakket systeem kan uw museum eenvoudig het benodigde budget berekenen voor een permanente of tijdelijke tentoonstelling. Geen verrassingen! Zelfs kleine musea kunnen zich een Nubart kaart systeem veroorloven.

U beslist zelf of u de kaart wilt weggeven of dat u ze tegen de door u gewenste prijs wilt verkopen; u bepaalt de verkoopprijs. Door ze te verkopen zult u niet alleen uw investering snel terug verdienen (ROI) maar het ook nog winstgevend kunnen maken. Indien geen van onze standaard pakketten aan uw wensen voldoet, schrijf ons dan een e-mail met uw wensen of vragen.

PERSBERICHT 9 april 2018

Met innovatieve audiogids Nubart hebben musea én bezoekers het ‘echte’ goud in handen

Musea kunnen de Nubart-kaart weggeven of ze tegen betaling aanbieden. Door ze te verkopen verdienen musea niet alleen de investering terug, maar kunnen zij het ook winstgevend maken.

BARENDRECHT – “Musea vertellen verhalen die we niet mogen vergeten. Elke collectie toont ons een deel van een geweldig cultureel kapitaal – ons echte goud!”, zo is te lezen op de website van de Museumweek. “Dat is precies waar de audiogids Nubart op inspeelt: deze gebruiksvriendelijke audiogids voor museumbezoekers zorgt ervoor dat musea verhalen op een vernieuwende en boeiende manier vertellen die we niet zullen vergeten; ook niet na de Museumweek.”, aldus Ben Engelen, directeur van Axitour Communication Systems, leverancier van de nieuwe audiogids Nubart.

Lees hier het gehele artikel.

Axitour Communication Systems – rondleidingsystemen en audio communicatiesystemen

axitour-communication-systems-communicatie-systemen-city-tours-stadsrondleiding
axitour-communication-systems-communicatie-systemen-simultaan-vertalen
axitour-communication-systems-communicatie-systemen-rondleidingen

Onze communicatiesystemen

Axitour AT-500

axitour-at-500-simplex-communicatie-systeem

Axitour AT-300

axitour-at-300-simplex-communicatie-systeem

Axitour AXIWI AT-320

axitour-axiwi-at-320-duplex-communicatie-systeem

Axitour AT-900

axitour-at-900-audio-communicatie-systeem

Deze bedrijven gingen u voor:

HAK is een groot bedrijf in de voedingsindustrie dat al zo’n 15 jaar rondleidingen geeft door zijn fabriek. Zij maken sinds kort gebruik van het AT-300 Axitour communicatiesysteem. Zij gebruiken het systeem om de groep toe te spreken die rond geleid word. Door het systeem kan HAK efficiënter haar rondleidingen verzorgen.

“We zijn zeer tevreden over het communicatiesysteem, maar vooral zijn wij blij met de contacten met Axitour, met hun klantvriendelijkheid, het meedenken in oplossingen en hun servicegerichtheid.” – Corrine den Dekker, HAK

Het Kröller-Müller museum in Otterloo heeft tijdens de tentoonstelling ‘De Vroege van Gogh’ gebruik gemaakt van het Axitour AT 300 systeem. Deze fluisterset zorgt ervoor dat iedereen de informatie goed kan horen en de rondleid(st)er niet zijn of haar stem hoeft te verheffen.

“Wij zijn erg tevreden over de fluistersets, ze hebben een goed bereik en zijn zeer gebruiksvriendelijk.” – Angeline Bremer, Kröller-Müller Museum

Sinds september 2017 gebruikt de productievestiging Zeebrugge gebruik van het AXIWI duplex communicatiesysteem. Zij gebruiken dit systeem voor interne rondleidingen die ondersteuning bieden aan hun eigen cursussen en opleidingen. Zij hebben gekozen voor het duplex AXIWI systeem omdat je met meerdere mensen tegelijk kan praten. Dit is erg handig omdat je op deze manier vragen kan stellen en behandelen tijdens de tour.

“Alles werd perfect geleverd. Wij willen Axitour bedanken voor de deskundige uitleg en hulp bij levering. Wij kunnen dit communicatiesysteem alleen maar aanbevelen.” – Dirk Frank, Pepsico Groep

Verkoop en verhuur communicatiesystemen

Verkoop

 

Verhuur

 

 De voordelen van Axitour

  • Verkoop én verhuur
  • Advies van specialisten
  • Voor grote én kleine events
  • Voor 14:00 besteld, morgen in huis
  • Altijd bereikbaar
  • Diverse en veilige betaalmogelijkheden
  • De koffie staat klaar in onze showroom
  • Klantenservice!

Klantenservice

Heeft u een vraag? Wij zijn er graag voor u.

Direct een antwoord? Bel ons tussen 8:15 en 17:15 via: +31 (0)180 – 691 400.

Mobiel: 06 14 16 45 02 (buiten kantoortijden)

Mail ons: info@axitour.eu en we zullen uw vraag z.s.m. beantwoorden.

axitour-klantenservice